פילאטיס וכאבי גב



תופעת כאבי הגב נפוצה בעולם המערבי עד כדי כך ש-80% מהאוכלוסיה סובלים ממנה. לכאבי הגב יש סיבות וגורמים

אפשריים רבים:

- עומס הנובע מישיבה או עמידה ממושכת

- פגיעה פיזית בעצמות, השרירים או במערכת העצבית

- פעילות פיזית או ספורטיבית שיוצרת עומס יתר

-יציבה לא נכונה או עקמת

-פריצות ובלטים בדיסקות שבין חוליות עמוד השדרה

ועוד...



יציבה נכונה ותפקוד נכון של השרירים יכולים לסייע ולהפחית את העומס על עמוד השדרה והגב בצורה ניכרת. תנוחות

רפויות או לא נוחות וטבעיות גוררות מאמץ וחוסר איזון של הגוף ועלולות גם הן לגרום לכאבי גב בניסיון לשמור על שיווי

המשקל. רפיון בשרירי הבטן, ובשרירי הבטן העמוקים בפרט, פוגע ביציבה ומהווה גורם ישיר ליצירת לחצים וכאבי גב.



שרירי הבטן העמוקים מהווים מעין חגורת הגנה לשמירה על חוליות עמוד השדרה. שרירים אלה מתכווצים באופן אינסטנקטיבי לפני כל תנועה שמבצע הגוף. במקרים מסוימים אצל אנשים הסובלים מכאבי גב שרירים אלה מתכווצים באיחור, רק אחרי התנועה ולא לפניה. כפי שהוסבר עד כה, לגרימת כאבי גב ישנן סיבות רבות, אולם יציבה נכונה, הפחתת עודפי שומן ומשקל באיזור הבטן וחיזוק מערך שרירי הבטן מאפשרים שיפור ניכר והקלה בכאבים בקרב הסובלים.



אימוני פילאטיס להקלה בכאבי גב



באימוני הפילאטיס מתמקדים בחיזוק ועיצוב שרירי מרכז הגוף: הבטן, הגב ורצפת האגן, ובכך מסייעים במניעת כאבי גב ובהפחתת כאבי גב קיימים. אימוני הפילאטיס מחזקים את שרירי הבטן ומאמנים את הגוף לשימוש נכון ויעיל יותר באותם השרירים ובכך מפחיתים את הלחץ והחיכוך מחוליות עמוד השדרה ומפחיתים באופן ישיר כאבים בגב התחתון.

אימוני פילאטיס באופן סדיר מאריכים ומותחים את השרירים, משפרים את זרימת הדם במרכז הגוף ומסייעים במניעה ובהפחתה של כאבי הגב. שיטת פילאטיס מתמקדת בשיפור היציבה ומנח הגוף, מחזקת את שרירי עומק הבטן ומצמצמת את כאבי הגב שנגרמים משרירי בטן רפויים וכאבי גב תחתון הנובעים מלחץ של השמנת יתר על עמוד השדרה. ההתמקדות בחיזוק שרירי מרכז הגוף, אשר נוטים להיחלש במציאות החיים המערבית, חיונית לשמירה על יציבה נכונה. חיזוק שרירי האגן, הבטן והגב יקטין את הלחץ על עמוד השדרה, יפחית את כאבי הגב, ישפר את היציבה ויצמצם את תחושת העיפות והחוסר האנרגיה בגוף.